Şoric, colinde şi urări

25.12.2009 22:21

Aukro.ro

A venit şi Craciunul, s-a tăiat şi purcelul, s-a mâncat şoricul… asta cine a avut unde să-l crească sau cine a avut banii şi curajul să-l cumpere crescut gata. Deh, nu toţi au avut norocul să mănânce şoric proaspăt anul asta. Unii au cumpărat carne din magazin pentru a pregăti căteva bunătăţi tradiţionale din carne de porc cu ocazia Crăciunului; printre cei din urmă se numără şi familia mea. Am vrut să cumpăr şoric. Ce bine era când părinţii mei tăiau porcul, îl pârleau, şi jupuiau puţin şoric – o bunătate, nu alta: curăţit bine şi sărat. Să tot mănânci! Acum, gata cu porcii la oraş! Doar se găsesc pe toate drumurile!!! Sensul expresiei? Fiecare înţelege ce vrea şi eu ce am vrut să scriu! Să vă spun că am căutat să cumpăr şoric proaspăt? Da, am căutat şi am găsit. Din întâmplare şi fiind mai curioasă din fire, intrai eu într-un magazin cu preţuri un pic mai săltate, într-un magazin unde era destul de cald si mirosea a mezeluri şi carne „proaspătă” de era gata-gata să-mi pun mâna la nas. Vreo trei rulouri de şoric stăteau acolo pe vitrină, la vedere. Auzisem că ar trebui să coste cam 20 lei/kg am mi-am zis că merit să-mi fac pofta asta, că doar odată e Crăciunul. Ţineţi-vă bine! Vă spun preţul de vînzare din magazin: 70 lei/kg. Mi s-a dus toată pofta şi când mai puneam în balanţă şi mirosul care duhnea pe acolo am ieşit val vârtej din magazin.

Ce mai imi place iarna? Colindele. Unele îmi plac foarte mult numai să nu le aud peste tot că prefer să închid tot şi să joc scrabble de şi, sinceră să fiu, şi de jocul asta mi s-a cam tăiat. Ştiţi voi de ce şi nu mai vreau să intru în detalii. A fost cadoul unora pentru zilele de naştere a viitoarei familii Cristi Isop.

Nu-mi plac colindătorii de azi. Aia de prin trenuri, autobuze sau care îţi vin la poarta cu gândul, mai degrabă, să vada ce ai în curte. Îmi plac cei care vin să-mi dea în cap cu sorcova şi sunt copii bine crescuţi, în ochii cărora se poate citi plăcerea de a colinda. Şi cred că dacă vrei să-ţi meargă bine în anul care vine trebuie să laşi colindătorii să te colinde. Dar dacă nu-i cunosc, nu vreau să-i bag în casă. Iar pe aia care mă înjură că nu le dau cam cât vor ei să le dau şi pentru care sărbătorile încep pe la sfârşitul lui noiembrie-începutul lui decembrie făcând din asta o industrie şi fiind cu ochii dupa cine ar putea deveni o viitoare victimă a unui furt, nu îi înghit. Prefer să mă înjure că eu tot nu le dau nimic. Îmi aduc aminte de vremurile când stăteam pe la bunici pe la ţară şi veneau colinătorii: cu capra, cu plugul, cu sorcova, vicleimul, steaua...  Frumoase timpuri.

Acum, parcă nici Crăciunul nu mai are farmecul de altădată. Lumea e prea plină de griji şi de veşti proaste. Însă cât timp spiritul Crăciunului există, oamenii continuie să spere că va fi mai bine şi se apropie mai mult de familie. 

Ceea ce mă miră cel mai mult este că nimeni nu face o leapsă pe internet cu „sorcova”. La aia aş participa şi eu însă nu vreau să o iniţiez. Sau, mă mai gândesc!

Oricum. Sperăm că sărbătoarea Crăciunului a fost una frumoasă pentru voi, că aţi petrecut mai mult timp în sânul familiei şi că v-aţi simţit bine.

Eu şi Cristi vă urăm în numele echipei Columna „La mulţi ani” cu sănătate şi Domnul să vă dea de toate.

Sărbători fericite!

Trei crai

 

Trei crai de la răsărit

Spre steauă-au călătorit

Şi-au mers după cum citim

Până la Ierusalim.

 

Acolo când au ajuns

Steaua lor li s-a ascuns

Şi le-a fost a se plimba

Prin oraş a întreba.

 

Unde s-a născut zicând

Un crai mare de curând

Şi-au mers pân-au stătut

Und’era pruncul născut.

 

Şi cu toţii s-au bucurat

Pe Hristos dac-au aflat

Cu daruri s-au închinat

Ca la un mare împărat.

 

 TYYZ7QBMZ8NR

Back

Topic: Şoric, colinde şi urări

No comments found.

STARSlist Page Rank TOP-RO - Top siteuri din Romania