Dezgustul primului simultan national de scrabble desfasurat pe net

28.02.2010 17:48

Azi am participat la primul simultan internautic la care a avut acces și Severinul. Cel puțin eu mă simt profund dezamăgită și asta, în primul rând, pentru că simt că aproape tot ce am făcut pentru promovarea scrabble-ului românesc se duce pe apa sâmbetei.

Cred că pentru această proastă organizare, de la centru, este responsabilă o singură persoană, cel care trebuia să se ocupe de bună desfășurare a simultanului pe internet.

Sincer, nu am îmbrățișat cu drag ideea desfășurării simultanelor on-line datorită faptului că am fost conștientă că totul se poate transforma într-un fiasco din cauza netului. Am fost de acord cu simultanul doar pentru că la fostul mod de desfășurare existau prea multe suspiciuni. Cred că asta a fost cauza participării unui număr mic de persoane la ultimele simultane.

Ok! E simultan. E pe net. Dar... la vechile simultane din București se stătea la duplicatul clasic de la 11.30 până apropape de 14.30? Noi în 3 ore terminam și compunerea.

Părerea mea este că la desfășurarea simultanului pe net trebuia într-adevăr să se țină la cele 3 minute.

Asta e una din nemulțumiri. Nu sunt de acord să-mi dedic o zi doar pentru simultanul de scrabble.

Altă nemulțumire? Pur și simplu am avut impresia că a lipsit seriozitatea. Dacă noi am putut să ne întâlnim la 10.30 și să ne pregătim pentru simultan astfel încât la 11.00 să nu existe nicio problemă pentru desfășurarea simultanului în Severin, de ce nu s-a început la ora stabiltă? Nu cumva, tocmai cine trebuia să se ocupe de organizare a ajuns cu întârziere și fraierii au stat să-l aștepte?

Altă nemulțumire? Columna a venit cu 6 juniori dintre care 4 debutanți la simultanele naționale. Cu ce îi atragem pe tineri? Lăsându-i să aștepte? Dacă începătorii au reușit să se încadreze în 3 minute de ce s-a stat atât de mult la fiecare depunere? Având în vedere că dacă nu putem face rost de sponsorizări astfel încât să-i aducem pe la etapele naționale de scrabble îi descurajăm să participe și la simultane?

Cea mai mare nemulțumire! Columna a venit cu toți cei 6 juniori. Toți cei 6 se gândesc să renunțe la scrabble și nu cred că vor mai participa vreodată la vreun simultan. Mulțumim pe această cale organizatorilor. Poate ei nu au nevoie de juniori, poate nici nu duc lipsă de membrii, poate nu duc lipsă de finanțe ca să ajungă la etapele naționale și poate chiar își permit multe în lumea scrabble-lui, dar să nu-și bată joc de cluburile care supraviețuiesc cu greu. Și apropo  de finanțe: propun ca la fiecare etapă să facem site-ul federației mai atractiv și mai interesant. Să ne anunțăm sponsorii. Pentru că dacă tot există, măcar să le facem publicitate. Nu asta e unul din scopurile sponsorizării? Poate, procedând astfel, se vor găsi mai mult sponsori și pentru acest sport.

Eu? Sunt un nimeni în lumea scrabble-lui dar am idei. Am vrut să fac ceva pentru scrabble, într-o oarecare măsură mai vreau. Întrebarea mea: dacă nu promovăm cum trebuie scrabble, dacă nu încurajăm tinerii să iasă din casă și să-și folosească mintea, ce viitor mai are scrabble-ul românesc? Și atunci poate să vină oricine președinte în locul lui Dan Laurențiu Sandu (căruia, pe această cale, îi mulțumim încă o dată că ne-a ajutat să înființăm Columna și care a încurajat înființarea și a altor cluburi), că scrabble nu va ajunge un sport cu suporteri, scrabble nu va ajunge un sport pe care să-l placă cât mai mulți, că va avea de condus o navă fără echipaj.

Dacă majoritatea participanților sunt de acord că această organizare a simultanului a fost un succes, îmi cer scuze că am curajul să nu fiu de acord cu majoritatea.

 hemmiha

 

Back
TaraFashion.ro te imbraca on-line

Topic: Dezgustul primului simultan national de scrabble desfasurat pe net

No comments found.

STARSlist Page Rank TOP-RO - Top siteuri din Romania