Oare... ce-o fi scrabble?

15.01.2010 16:58

 Acest articol l-am scris pe un site care acum nu mai există, site ce era considerat ca fiind al Sport Club Columna. Între timp entuziasmul meu pentru scrabble a scăzut simţitor însă unele lucruri nu s-au schimbat. Ce am văzut eu că ştiu oamenii despre sportul numit scrabble:

 

Mă tot uit în jurul meu şi-mi dau seama ca aş avea prea multe de scris...

După o selecţie "la sânge", ajung să-mi aleg o tema, îmi schitez în minte cam ce aş vrea scriu, iar până să mă aşez la calculator şi să-mi etalez gândurile într-un fişier/blog/forum îmi dau seama că nu-mi mai găsesc cuvintele...

Aşa mi-a venit deunăzi ideea de a scrie despre ce am dedus eu că ştiu oamenii despre scrabble, discuţie probabil pe care o voi relua.

Iată concluziile:

- un joc cu săbii, după cum a zis o mare doamnă, căreia nu am vrut să-i jignesc inteligenţa spunându-i că sportul cu săbii se numeşte scrimă;

- unii îl văd ca pe un joc gen "Nu te supăra frate", pe care nu ştiu câţi dintre oamenii maturi îl joacă;

- şi mai mulţi se uită la tine cu mutra aia din care deduci: asta e cam ţicnită, a dat în mintea copiilor! La vârsta ei să joace scrabble... Aşa că se tem să-mi propună să las jocul copiilor de 3-10 ani şi să mă ocup de ale gospodariei, să am grijă de bărbat şi să fac copii. De parcă scrabble-ul mă opreşte...

- alţii ştiu ce e scrabble. Chiar au şi cunoştinte solide şi apreciază jocul însă "de ce sa pice prost" dacă greşesc pe undeva şi iau bătaie (înte noi fie spus, toţi ştim cum eram la început, dar am avut curajul să mergem mai departe şi să căutăm perfecţionarea). Între timp am văzut cum e şi bătaia la scrabble!

- mai sunt unii ce consideră că jocul e o pierdere de timp şi alte jocuri (sporturi) merită mult mai multă atenţie şi susţinere.

- puţini ştiu şi le place scrabble-ul. Chiar practică acest sport şi speră că într-o zi să ajungă sport olimpic. Chiar dacă dintre aceştia puţini ajung într-o competiţie, măcar îi admiră şi îi susţin pe acei care pot şi au curajul să facă acest lucru.

Iar acum din nou stau şi mă gândesc: oare cei care au aflat între timp ce e SCRABBLE-ul vor privi cu acelaşi dezinteres ca până acum acest sport? Eu aş zice că da, foarte mulţi ar urma zicala: "Lupul îşi schimbă părul dar năravul ba!''.

Mai bine să te uiţi şi să pizmuieşti în loc să încerci şi să-ţi spui părerea - asta e de la mine, poate mi-am făcut un păcat afirmând acest lucru şi-mi cer iertare.

Şi dacă printre cei ce citesc acest articol sunt şi unii ce nu ştiau până acum sau până de curând nimic despre scrabble şi au dorinţa să se informeze, să încerce să joace şi de abia dupa aceea să-şi spună părerea, eu le spun  "Bine au venit!" în clubul oamenilor cu caracter!

Celorlalţi le comunic pe aceasta cale că jocul scrabble nu poate fi jucat de oricine, deoarece şi aici ai nevoie de har, talent şi 90% transpiraţie în lupta cu vocabularul limbii române.

hemmiha 

Back

Topic: Oare ce-o fi scrabble!

No comments found.

STARSlist Page Rank TOP-RO - Top siteuri din Romania